Konstruktorzy rolek terenowych Skike V9 Fire wprowadzili do tego modelu wiele rewolucyjnych rozwiązań. Dzięki modułowej konstrukcji sprzęt może być łatwo modyfikowany przez użytkownika i adaptowany do jego potrzeb włącznie ze zmianą rozmiaru kół - do wyboru 150 mm i 200 mm. Rolki terenowe Skike V9 Fire 200 to sprzęt charakteryzujący się jednymi z najlepszych zdolności terenowych spośród wszystkich terenowych rolek i nartorolek na rynku.
Mosty i wiązania
Mosty nośne każdej z rolek Skike V9 zostały zbudowane z mocnych, aluminiowych szyn. Do nich przykręcono kompozytowe konstrukcje umożliwiające przypięcie rolek do nóg. By korzystać ze Skike V9 wystarczy zwyczajne obuwie, w tym sportowe, czy lekkie turystyczne w rozmiarze 36 - 47 EU.
Wykorzystanie mocnych tworzyw sztucznych przy konstrukcji systemu wiązań rolek przyczyniło się do wzrostu ich sztywności i spadku wagi w stosunku do starszych modeli. Rolki mocowane są do stóp przy pomocy trzech mocnych pasów zapinanych na rzepy - dwóch na śródstopiu i jednego na łydce. Poduszki ochronne znajdujące się na każdym z pasków zapewniają komfort użytkowania.
Koła i zdolności terenowe
Skike V9 Fire zostały wyposażone w koła z oponami 200x50 mm (8 x 2 cale). Dzięki temu zdolności do pokonywania nierówności terenu znacząco wzrosły w stosunku do kół 150 mm (6 cali) spotykanych w rolkach różnych producentów. Zwiększone możliwości terenowe zapewnia z jednej strony większa średnica kół, która wpływa na łatwiejsze pokonywanie przeszkód, w tym kamieni, korzeni, luźnych gałęzi. Z drugiej strony większa szerokość, która umożliwia łatwiejszą jazdę po podmokłych i grząskich nawierzchniach.
Inżynierowie Skike przewidzieli możliwość regulacji prześwitu pod mostami nartorolek, co ma wpływ na możliwości sprzętu w pokonywaniu krawężników, uskoków, czy leżących przedmiotów. Wystarczy zmienić położenie kół w otworach widelców. Wyższy prześwit wiąże się jednak z niższą stabilnością.
Stabilność
Większa szerokość kół pozytywnie wpływa na stabilność rolek. To istotne dla wszystkich użytkowników, a szczególnie początkujących i mniej doświadczonych adeptów skikingu. Szersze koła pomagają w zachowaniu równowagi.
Technika jazdy
Konstrukcja wiązań umożliwiających przypięcie rolek do butów została wyposażona w mechanizm tzw. luźnej pięty. Dzięki temu stopa może odrywać się od mostu w płaszczyźnie pionowej przy zachowaniu kontaktu przedniej części śródstopia z mostem - podobnie jak na nartach biegowych. Choć sprzęt został opracowany z myślą o jeździe stylem łyżwowym, jednak możliwe jest także poruszanie się krokami zaczerpniętymi z klasycznej techniki narciarskiej.
Przednie koła zostały wyposażone w mechanizmy pozwalające na obrót tylko do przodu. Przy dobrej stabilności sprzętu, po poluzowaniu środkowego paska, użytkownicy mają możliwość stosowania kroku zaczerpniętego z narciarstwa przełajowego (narciarstwo backcountry) z równoległym prowadzeniem rolek. Krok może przypominać krok z odbicia (naprzemianstronny), czy jednokrok techniki klasycznej z narciarstwa biegowego. Łożyska jednokierunkowe ułatwiają także pokonywanie wąskich ścieżek, na których nie ma możliwości stosowania kroków łyżwowych, jak też podbiegów o dużym nachyleniu.
Hamowanie
Obie rolki terenowe Skike V9 są fabrycznie wyposażone w hamulce umożliwiające błyskawiczne zatrzymanie się, jak też bezpieczne pokonywanie zjazdów. Hamowanie odbywa się przez dociśnięcie do tylnych kół metalowych płytek zamontowanych na ramionach utrzymujących łydkę. Wysunięcie jednej nogi do przodu lub odchylenie całej sylwetki do tyłu powoduje dociśnięcie odpowiednio jednej lub obu płytek do opon, co wywołując tarcie pozwala na bardzo szybkie wytracenie prędkości. Metalowe moduły hamujące zostały wyposażone w radiatory odprowadzające ciepło wytwarzane podczas tarcia. Wysokość hamulców, a więc ich "czułość" na ruchy ciała, można łatwo regulować bez odpinania rolek.
Regulacje
Konstruktorzy Skike zapewnili użytkownikom doskonałe możliwości dopasowania sprzętu do ciała i indywidualnych preferencji.
- Bezstopniowa regulacja położenia i rozstawu wiązań pozwala korzystać ze Skike V9 osobom z rozmiarem buta od 36 do 47 EU.
- Użytkownik ma możliwość korzystania z tzw. "luźnej pięty" i jazdy na rolkach stylem zaczerpniętym z narciarstwa biegowego lub z pomocą fabrycznie dołączonych śrub zablokowania tej możliwości, by pięta nie miała możliwości odrywania się od mostu, co pozwala na jazdę techniką podobną do łyżwiarstwa, czy rolkarstwa szybkiego.
- Zmiana położenia kół w otworach widelców pozwala na zwiększenie zdolności terenowych (podniesienie prześwitu) lub zwiększenie stabilności sprzętu (opuszczenie prześwitu).
- Mechanizm regulacji wysokości położenia hamulców pozwala decydować o kącie wychylenia łydki uruchamiającej hamulce.
- Użytkownik ma możliwość dokonania korekt w naturalnej koślawości lub szpotawości kolan dzięki regulacji położenia opaski łydkowej. Regulacje te mogą być dokonywane stopniowo lub bezstopniowo.
- Modułowa konstrukcja pozwala na zmianę kół na rozmiar 150 mm po dokupieniu przeznaczonych do tego elementów. Daje to możliwość dostosowania sprzętu do bieżących potrzeb użytkownika. Wymaga jednak kupienia zestawu przezbrojeniowego.
Dbałość o szczegóły
Nartorolki Skike V9 produkowane są w Niemczech. To gwarantuje wysoką jakość sprzętu. Europejscy projektanci pomyśleli o najdrobniejszych szczegółach, które mogą ułatwić i uprzyjemnić korzystanie ze sprzętu. Każda rolka wyposażona została w mały odblask, który zapewnia widoczność użytkownika na drodze w świetle reflektorów innych pojazdów. Wiązania i paski opinające łydkę oraz obuwie zostały tak skonstruowane, by przypięcie rolek było proste i szybkie, a korzystanie z nich komfortowe dla ciała.
Gwarancja
Producent udziela 5 lat gwarancji na produkt. Gwarancja nie obejmuje opon, dętek, łożysk i wszystkich "wycierających" się części, jak paski przypinające do stopy.
Uwagi eksploatacyjne
Należy regularnie, przynajmniej raz na tydzień, kontrolować ciśnienie w oponach, pompować pompką z manometrem do wartości wskazanej na oponie. Nie należy pompować rolek kompresorem z powodu małej objętości dętki.
Sprzedawane rolki terenowe Skike są rozmontowane na potrzeby transportu i wymagają samodzielnego złożenia, czyli zamontowania kół i hamulców. W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne narzędzia i instrukcja. Operacja wymaga prostych, podstawowych umiejętności mechanicznych i manualnych.