- -300,00 zł
Aby uzyskać bezpłatną wysyłkę, zrób jeszcze zakupy za 500,00 zł .
Rolki terenowe Skike V9 Tour, zwane też nartorolkami terenowymi, to doskonały wybór dla poszukujących uniwersalnego sprzętu do jazdy w zwyczajnym obuwiu na różnego rodzaju podłożach techniką łyżwową i klasyczną zbliżoną do narciarskiej. Model umożliwia także imitację jazdy na nartach skitourowych. Dzięki stabilnym kołom o średnicy 200 mm nartorolki Skike V9 gwarantują najwyższe zdolności ...
|
Pokrowiec na nartorolki terenowe Vexa Cross Rollerski, na Skike |
|
|
Dętka do kół terenowych 8" (200 x 50 mm) |
|
|
Błotniki przednie do Skike V9 i R9 200 mm |
|
|
Błotniki tylne do Skike V9 200 mm |
|
|
Pompka ręczna do kół terenowych 400PSI |
|
|
Koło Skike 8 cali (200 mm) czarne |
Nartorolki terenowe Skike V9 Tour 200 to aktualnie najbardziej uniwersalne rolki terenowe na rynku umożliwiające jazdę krokami zaczerpniętymi z narciarstwa biegowego - łyżwowymi i klasycznymi - w sposób bardzo zbliżony do biegu narciarskiego. Pozwalają także imitować zachowanie nart skitourowych.
Konstruktorzy nartorolek terenowych Skike V9 Tour wprowadzili do tego modelu wiele rewolucyjnych rozwiązań. Dzięki modułowej konstrukcji sprzęt może być modyfikowany przez użytkownika i adaptowany do jego potrzeb włącznie ze zmianą rozmiaru kół - do wyboru 150 mm i 200 mm. Sprzedawany model ma koła o średnicy 8 cali (200 mm).
Mosty i wiązania
Mosty nośne każdej z nartorolek terenowych Skike V9 zostały zbudowane z mocnych, aluminiowych szyn. Do nich przykręcono kompozytowe konstrukcje umożliwiające przypięcie rolek do nóg. By korzystać z rolek terenowych Skike V9 wystarczy zwyczajne obuwie sportowe lub lekkie turystyczne.
Wykorzystanie mocnych tworzyw sztucznych przy konstrukcji systemu wiązań rolek przyczyniło się do wzrostu ich sztywności i spadku wagi w stosunku do starszych modeli. Rolki mocowane są do stóp przy pomocy trzech mocnych pasów zapinanych na rzepy - dwóch na śródstopiu i jednego na łydce. Poduszki ochronne znajdujące się na każdym z pasków zapewniają komfort użytkowania.
W modelu nartorolek terenowych Skike V9 Tour zastosowano "wiązania", które umożliwiają pełne oderwanie pięty i śródstopia od rolki po odbiciu. Punkt styku wiązania z mostami nośnymi mieści się w okolicach palców buta użytkownika. To rozwiązanie najlepiej spośród różnych rolek terenowych odwzorowuje zachowanie biegowego wiązania narciarskiego. Jednak ze względu na konstrukcję odczują to jedynie użytkownicy o rozmiarze buta od 42 EU do 47 EU. Spora waga sprzętu uniemożliwia też dokładne odwzorowanie zachowania narty biegowej, czy nartorolki sportowej.
Wiązania mogą imitować także wiązania nart skitourowych, dzięki czemu rolki V9 Tour można z powodzeniem wykorzystywać do pozazimowego treningu skitourowego z podejściami pod strome stoki włącznie.
Koła i zdolności terenowe
Rolki terenowe Skike V9 Tour 200 zostały wyposażone w koła z oponami 200 x 50 mm (8 x 2 cale). Dzięki większej średnicy i szerokości opony zdolności do pokonywania nierówności terenu znacząco wzrosły w stosunku do kół 150 mm (6 cali) spotykanych w rolkach różnych producentów. Zwiększone możliwości terenowe zapewnia z jednej strony większa średnica kół, która wpływa na łatwiejsze pokonywanie przeszkód, w tym kamieni, korzeni, luźnych gałęzi. Z drugiej strony większa szerokość umożliwia łatwiejszą jazdę po podmokłych i grząskich nawierzchniach.
Inżynierowie Skike przewidzieli możliwość regulacji prześwitu pod mostami nartorolek, co ma wpływ na możliwości sprzętu w pokonywaniu krawężników, uskoków, czy leżących przedmiotów. Wystarczy zmienić położenie kół w otworach widelców. Należy pamiętać, że zwiększenie prześwitu wiąże się jednak z niższą stabilnością.
Stabilność
Większa szerokość kół pozytywnie wpływa na stabilność rolek. To istotne dla wszystkich użytkowników, a szczególnie początkujących i mniej doświadczonych adeptów skikingu. Szersze koła pomagają w zachowaniu równowagi.
Technika jazdy
Konstrukcję wiązań umożliwiających przypięcie rolek do butów wyposażono w mechanizm tzw. luźnej pięty. Jak wspomniano wyżej, w modelu Tour "wiązania" zapewniają pełne wychylenie stopy przy zachowaniu punktu styku wiązania z mostem nośnym w okolicy palców użytkownika - w bardzo zbliżony sposób do wiązań montowanych w nartach biegowych. Choć sprzęt został opracowany z myślą o jeździe stylem łyżwowym, jednak możliwe jest także poruszanie się krokami zaczerpniętymi z klasycznej techniki narciarskiej.
Przednie koła zostały wyposażone w mechanizmy pozwalające na obrót kół tylko do przodu. Przy dobrej stabilności sprzętu, po poluzowaniu środkowego paska, użytkownicy mają możliwość dosyć komfortowego i technicznego biegania krokiem naprzemianstronnym i jednokrokiem klasycznym. Łożyska jednokierunkowe ułatwiają także pokonywanie podbiegów o dużym nachyleniu oraz wąskich ścieżek, na których nie ma możliwości stosowania kroków łyżwowych.
Łożyska jednokierunkowe i wiązanie mogące imitować pracę wiązania z nart skitourowych pozwalają na podchodzenie pod strome stoki narciarską techniką skitourową.
Hamowanie
Obie nartorolki terenowe Skike V9 są fabrycznie wyposażone w hamulce umożliwiające błyskawiczne zatrzymanie się, jak też bezpieczne pokonywanie zjazdów. Hamowanie odbywa się przez dociśnięcie do tylnych kół metalowych płytek zamontowanych na ramionach utrzymujących łydkę. Wysunięcie jednej nogi do przodu lub odchylenie całej sylwetki do tyłu powoduje dociśnięcie odpowiednio jednej lub obu płytek do opon, co wywołując tarcie pozwala na bardzo szybkie wytracenie prędkości. Metalowe moduły hamujące zostały wyposażone w radiatory odprowadzające ciepło wytwarzane podczas tarcia.
Regulacje
Konstruktorzy Skike zapewnili użytkownikom doskonałe możliwości dopasowania sprzętu do ciała i indywidualnych preferencji.
W wersji Tour użytkownik może zdecydować, czy platforma wiązania ma być sztywna, co sprzyja jeździe narciarskim krokiem łyżwowym bądź imitacji pracy wiązania skitourowego, czy pozwolić platformie wiązania na załamywanie się w okolicach śródstopia użytkownika, co sprzyja poruszaniu się narciarską techniką klasyczną.
Zmiana położenia kół w otworach widelców pozwala na zwiększenie zdolności terenowych (podniesienie prześwitu) lub zwiększenie stabilności sprzętu (opuszczenie prześwitu).
Mechanizm regulacji wysokości położenia hamulców pozwala decydować o kącie wychylenia łydki uruchamiającej hamulce.
Użytkownik ma możliwość dokonania korekt w naturalnej koślawości lub szpotawości kolan dzięki regulacji położenia opaski łydkowej. Regulacje te mogą być dokonywane stopniowo lub bezstopniowo.
Modułowa konstrukcja pozwala na prostą zmianę kół na rozmiar 150 mm po dokupieniu przeznaczonych do tego elementów. Daje to możliwość dostosowania sprzętu do bieżących potrzeb użytkownika.
W zakładce "Załączniki" znajdziesz jednokartkową instrukcję obsługi, regulacji i serwisu rolek terenowych Skike V9 Tour.
Dbałość o szczegóły
Skike V9 są produkowane w Niemczech, to gwarantuje wysoką jakość sprzętu. Europejscy projektanci pomyśleli o najdrobniejszych szczegółach, które mogą ułatwić i uprzyjemnić korzystanie ze sprzętu. Każdą rolkę wyposażono w mały odblask zapewniający widoczność użytkownika na drodze w świetle reflektorów innych pojazdów. Wiązania i paski opinające łydkę oraz obuwie skonstruowano tak, by przypięcie rolek było proste i szybkie, a korzystanie z nich komfortowe dla ciała.
Gwarancja
Producent udziela 5 lat gwarancji na produkt. Gwarancja nie obejmuje opon, dętek, łożysk i wszystkich "wycierających" się części, jak paski przypinające do stopy.
Uwagi eksploatacyjne
Należy regularnie, przynajmniej raz na tydzień, kontrolować ciśnienie w oponach, pompować pompką z manometrem do wartości wskazanej na oponie. Nie należy pompować rolek kompresorem z powodu małej objętości dętki.
Sprzedawane rolki terenowe Skike V9 Tour 200 są zmontowane i po napompowaniu mogą być od razu użyte.
Cena za 1 parę rolek terenowych.
Jestem początkującym narto-rolkarzem ale na biegówkach i turystyce narciarskiej moja pasja rozpoczęła się 25 lat temu. Mam ponad 50 lat i grubo powyżej 100 kg. Sprzęt daje radę ja też daję radę w zapięciu wiązań 😁. Najwięcej zabawy jest z górnym zapięciem aby wyregulować tak aby podczas jazdy stopy nie szły do wewnątrz czy zewnątrz. Dla początkujących takich jak ja polecam na początek asfaltowe ścieżki rowerowe aby złapać równowagę i podstawową technikę. Niestety przy jeździe w terenie trzeba mieć większą prędkość i wprawę aby pokonywać różne powierzchnie i przeszkody.
Mocne i wytrzymałe teleskopowe kije do nartorolek szwajcarskiego producenta. O regulowanej długości, umożliwiające idealne dopasowanie, bieganie różnymi technikami i łatwiejszy transport.
Pompowane koło o średnicy 8 cali do rolek terenowych Skike. Gotowe do montażu.
Bardzo sztywne sportowe kije z trzonkami zbudowanymi w 100% z włókien węglowych. Kije stworzone z myślą o sportowcach ceniących lekkie i sztywne kije, które potrafią przekazać włożoną siłę przy minimalnych stratach energii. Produkt z bardzo dobrym stosunkiem jakości do ceny.
Mała, poręczna i precyzyjna pompka do wygodnego pompowania kół rolek i nartorolek terenowych.
Kijki do nartorolek Axon Martex Vario wykonane są z aluminium lotniczego. Umożliwiają błyskawiczną regulację długości w zakresie 120 - 165 cm. Charakteryzują się dobrą sztywnością i bardzo wysoką wytrzymałością na działania mechaniczne typu uderzenia. Wyposażone są w uchwyty z korkową okleiną...
Kije do nartorolek z trzonkami z wysokogatunkowego stopu aluminium lotniczego. Dobry wybór dla osób jeżdżących na nartorolkach w celach rekreacji i w terenie, w tym początkujących, poszukujących wygodnych kijów o dużej odporności na uszkodzenia.
Solidna pompka podłogowa z manometrem i stalowym korpusem tłoka, umożliwiająca pompowanie wysokim ciśnieniem kół w rolkach i nartorolkach terenowych.
Para stopek gumowych marki Vexa do nakładania na końcówki widiowe kijów do nartorolek.